بازاریابی حرفه ای

گلکسی واچ ۵ یا گلکسی واچ ۵ پرو: کدام یک مناسب شماست؟

جدیدترین اسمارت‌واچ‌های سامسونگ نقاط مشترک زیادی دارند، اما در چند ویژگی اساسی متفاوت‌اند.

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

سامسونگ به تازگی از گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو در کنار اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ و ایرباد گلکسی بادز ۲ پرو رونمایی کرده است.

انتخاب بین اسمارت‌فون‌های زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ به نظر تصمیم چندان دشواری نمی‌رسد. با این حال دو اسمارت‌واچ جدید سامسونگ شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و تنها در چند ویژگی متفاوت‌اند. با این اوصاف ممکن است شما هم در انتخاب یکی از این دو ساعت هوشمند سردرگم شده باشید. اما جای نگرانی نیست، چراکه در این مقاله قصد داریم با بررسی برجسته‌ترین ویژگی‌های هر دو محصول، انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم.

گلکسی واچ ۵ مناسب شماست اگر…

  • ۱. ترجیح می‌دهید اسمارت‌واچ شما ظاهری ساده‌تر داشته باشد

واچ ۵ در دو اندازه گوناگون با بدنه آلومینیومی و صفحه نمایش از جنس بلور یاقوت کبود عرضه شده است. بدنه و شیشه ساعت در گلکسی واچ ۵ به اندازه همتای پروی خود مستحکم نیست، هرچند به هیچ‌ عنوان کم‌دوام به حساب نمی‌آید.

صرف‌نظر از استحکام بدنه اما طراحی واچ ۵ به اندازه واچ ۵ پرو پرزرق‌وبرق نیست. به علاوه، واچ ۵ بسته به اندازه انتخابی شما در رنگ‌های متنوعی موجود می‌باشد. سایز ۴۴ میلی‌متری ساعت در رنگ‌های آبی، نقره‌ای و خاکستری، و سایز ۴۰ میلی‌متری آن در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، صورتی-طلایی موجود است.

در هیچ یک از مدل‌های واچ ۵ خبری از حاشیه قابل چرخش صفحه ساعت نیست بلکه سامسونگ این‌بار یک حاشیه ساعت لمسی را به ساعت اضافه کرده است. نبود این ویژگی در واچ ۵، آن را در مقایسه با همتای گران‌قیمت‌تر خود یعنی واچ ۵ پرو ساده‌تر و بی‌ادعا‌تری جلوه می‌دهد.

  • ۲. نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی بابت خرید اسمارت‌واچ بپردازید

مهم‌ترین وجه تفاوت میان واچ ۵ و واچ ۵ پرو در طراحی، عمر باتری و نمایه‌های افزوده GPS در مدل پرو است. از این رو قیمت واچ ۵ پرو در دو مدل وای-فای و LTE خود بیشتر است.

گلکسی واچ ۵ هرچند ابداً اسمارت‌واچ ارزان‌قیمتی به شمار نمی‌رود، اما با این حال در مقایسه با واچ ۵ پرو انتخاب اقتصادی‌تری خواهد بود.

  • ۳. اندازه کوچک اسمارت‌واچ برایتان مهم است

واچ ۵ در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه شده است که هر دو در مقایسه با گلکسی واچ پروی ۴۵ میلی‌متری کوچک‌ترند. تفاوت در اندازه این دو محصول فراتر از بزرگی صفحه ساعت است چراکه ارتفاع واچ ۵ پرو نیز کمی بیشتر از دو مدل واچ ۵ می‌باشد و ممکن است این ویژگی برای برخی آزاردهنده باشد و آن‌ها را به خرید مدل ۴۰ میلی‌متری واچ ۵ مجاب کند.

گلکسی واچ ۵ پرو مناسب شماست اگر…

  • ۱. به دنبال یک اسمارت‌واچ سرسخت هستید

واچ ۵ پرو به‌‌گونه‌ای طراحی شده است که در هر شرایطی دوام بیاورد. بدنه تیتانیومی آن در دو رنگ خاکستری یا مشکی قابل انتخاب است و در هر دو رنگ جذابیت و مرغوبیت بیشتری در مقایسه با واچ ۵ استاندارد دارد. یاقوت کبود مورد استفاده در صفحه ساعت نیز از استحکام بیشتری در مقایسه با صفحه واچ ۵ برخوردار است.

اگر بخواهیم منصفانه نظر دهیم، هر دو مدل واچ ۵ و واچ ۵ پرو صلاحیت دریافت نشان‌های IP68، MIL-STD-810H (رتبه‌بندی مشخصات سخت‌افزاری) و ۵ATM  (رتبه‌بندی مقاومت در داخل آب) را دارند. با این حال، بدنه خارجی مستحکم و ترکیب دو متریال متفاوت در ساخت واچ ۵ پرو آن را دربرابر وارد آمدن ضربات و سقوط کاملاً مقاوم ساخته است.

  • ۲. عمر بیشتر باتری ساعت برایتان مهم است

یک باتری ۵۹۰ میلی‌آمپری در واچ ۵ پرو جا خوش کرده که دو برابر بزرگ‌تر از مدل ۴۰ میلی‌متری (با باتری ۲۸۴ میلی‌آمپری) و بادوام‌تر از مدل ۴۴ میلی‌متری (۴۱۰ میلی‌آمپری) است.

باتری بزرگ‌تر به معنای دوام بیشتر شارژ اسمارت‌واچ در حین استفاده از GPS و بقیه قابلیت‌های مورد استفاده در طول روز است.

بنابر آزمایش‌های انجام‌شده، باتری واچ ۵ پرو با هر بار شارژ حتی در صورت استفاده از قابلیت پایش خواب، کار با دستیار صوتی و فعال بودن اعلان‌ها تا سه روز دوام می‌آورد.

  • ۳. از نمایه‌های منحصربفرد GPS استفاده می‌کنید

واچ ۵ و واچ ۵ پرو هر دو با نرم‌افزار Wear OS 3.5 کار می‌کنند، اما مدل پرو از برخی نمایه‌های افزوده برخوردار است تا کاربر از باتری بادوام‌تر و GPS پیشرفته آن بیشترین بهره را ببرد.

مهم‌تر از هر چیز اینکه در واچ ۵ پرو می‌توانید فایل‌های GPX مسیرهای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری خود را از طریق اپ Samsung Health به اسمارت‌واچ خود انتقال دهید و از آن به عنوان یک دستگاه GPS اختصاصی برای مسیریابی کامل استفاده کنید. این قابلیت برای افرادی که به‌طور منظم به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری می‌پردازند، مزیت بسیار رضایت‌بخشی است.  سامسونگ همچنین به لطف باتری قدرتمند و بزرگ بکاررفته در واچ ۵ پرو وعده ۲۴ ساعت استفاده مداوم از قابلیت‌های منحصربفرد GPS را به کاربر می‌دهد.

نتیجه‌گیری

واژه «پرو»‌ از آنجایی در نام گلکسی واچ ۵ پرو گنجانده شده است که این اسمارت‌واچ قابلیت‌های بیشتری را به نسبت واچ ۵ استاندارد ارائه می‌دهد. با این وجود در نهایت تفاوت‌های چشمگیری میان این دو محصول وجود ندارد.

واچ ۵ از طراحی کلاسیک‌تر و قیمت مناسب‌تری برخوردار است و در تمامی قابلیت‌های اساسی خود با واچ ۵ پرو مشترک است.

از طرفی ظاهر واچ ۵ پرو فریبنده‌تر و مرغوب‌تر به نظر می‌رسد و البته مبلغ بیشتری هم در ازای آن می‌طلبد. با صرف هزینه بیشتر و انتخاب گلکسی واچ ۵ پرو می‌توانید از باتری بادوام‌تر و نمایه‌های اختصاصی مورد پسند دوچرخه‌سواران یا افرادی که به‌طور جدی به پیاده‌روی می‌پردازند، بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا