اخرین محصولات

آیا اپل واچ ۷ ارزش خرید دارد؟

مقایسه Apple Watch Series 7 با سری 3 و دیگر مدل‌ها

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

اپل واچ ۷ آخرین دستگاه پوشیدنی اپل است که شما را متصل به فضای مجازی، خوش‌اندام و حتی در مواقع خاصی ایمن نگه می‌دارد. اما آیا در صورتی که صاحب اپل واچ ۶ یا مدل‌های قبل از آن باشید، این ساعت هوشمند جدید اپل ارزش خرید دارد؟

اسمارت‌واچ‌های اپل هر ساله از جهات زیادی ارتقاء می‌یابند و کار انتخاب بهترین اپل واچ را دشوار می‌کنند. مدل‌های جدیدتر معمولاً از یک حسگر بیشتر برای پایش سلامتی، نمایه‌های ارتباطی جدید یا ظاهر زیباتری برخوردار هستند. به عنوان مثال، چیزی که در اپل واچ ۷ جالب توجه است اندازه‌های مختلف آن و بزرگ‌تر شدن نمایشگرش است.

بسیاری از صاحبان آیفون دلایل متعددی برای خریداری مدل جدید این دستگاه به محض عرضه آن دارند. اما معمولاً برای تعویض اپل واچ و ارتقاء آن به یک مدل بالاتر انگیزه خاصی وجود ندارد. با این حال اگر مدت زیادی است که از اپل واچ قدیمی خود استفاده می‌کنید، شاید مایل باشید نسل بعدی این اسمارت‌واچ را هم امتحان کنید.

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 مدل 45mm Aluminum Case With Sport Band

 

ساعت هوشمند اپل سری 6 مدل Aluminum Case 44mm

 

به همین منظور تصمیم گرفتیم با مقایسه اپل واچ ۷ با اپل واچ ۶، اپل واچ  SE، اپل واچ ۵، اپل واچ ۴ و اپل واچ ۳ در این تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم.

اپل واچ ۷ در برابر اپل واچ ۶

کسانی که صاحب اپل واچ سال ۲۰۲۰ هستند نیازی به ارتقاء به اپل واچ ۷ ندارند. البته اگر مایل هستید آخرین مدل این فناوری پوشیدنی را داشته باشید انتخاب با خود شماست. تفاوت‌های این دو مدل به طور کلی شامل این موارد هستند:

اپل واچ ۷ با چیپ  S7 کار می‌کند و در اندازه‌هایی بزرگ‌تر از اپل واچ ۶ عرضه شده است که ۴۱ میلی‌متر و ۴۵ میلی‌متر به جای ۴۰ میلی‌متر و ۴۴ میلی‌متر هستند. حاشیه نمایشگر در اپل واچ ۷ به مراتب باریک‌تر شده است و همین موضوع موجب شده صفحه نمایش سری ۷ تا ۲۰ درصد بزرگ‌تر از سری ۶ باشد. این صفحه نمایش در اپل واچ ۷ تا ۷۰ درصد روشنایی بیشتری هم دارد.

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7

تفاوت‌های این دو گجت به این ویژگی‌های سخت‌افزاری خلاصه می‌‎شوند. رابط  USB-C شارژ سریع اپل واچ ۷ برای استفاده در اپل واچ ۶ نیز قابل خریداری بوده و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل  watchOS 8 برای کاربران اسمارت‌واچ‎های سری ۶ اپل هم قابل دسترسی هستند.

اپل واچ ۷ در برابر اپل واچ SE

از زمان عرضه اپل واچ SE تنها حدود یکسال می‌گذرد. این اپل واچ رده متوسط بر خلاف اپل واچ ۶ هنوز در بازار با قیمتی مناسب به فروش می‎رسد.

اپل واچ SE

 

اپل واچ SE و اپل واچ ۷ از لحاظ قابلیت‎‌ها و نمایه‎ها با یکدیگر تفاوت دارند. اپل واچ SE فاقد اپ پایش سطح اکسیژن خون بوده و همینطور قادر به ثبت نوار قلب نیست. به علاوه از حالت همیشه روشن نمایشگر برخوردار نمی‌باشد.

اگر اپل واچ SE را به عنوان اولین اسمارت‌واچ خود برای انجام وظایف ساده خریداری کرده باشید و حالا آماده کار با یک نمایشگر بزرگ‌تر و ابزارهای پیشرفته‌تر پایش سلامتی باشید، تجربه استفاده از اپل واچ ۷ برایتان خالی از هیجان نخواهد بود، اما به طور کلی ارزش خرید بالایی ندارد.

اپل واچ ۷ در برابر اپل واچ ۵

اپل واچ ۵ اولین مدل اپل واچ با حالت همیشه روشن نمایشگر بود که دارای اعلان‌های صدادار بوده و ابزار پایش سلامت قلب را از مدل‌های قبلی بر خود داشت. اگر از عمر اپل واچ ۵ شما دو سال می‌گذرد، شاید بد نباشد به ارتقاء به سری ۷ فکر کنید.

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7

صفحه نمایش در سری ۷ بزرگ‌تر و روشن‌تر شده و امکان پایش سطح اکسیژن خون را به شما می‌دهد. وجود چیپ باند فوق سریع U1 در این اسمارت‌واچ اتصال پرسرعت و بی‌نقص به دیگر دستگاه‌های اپل را ممکن می‌سازد. از طرفی اپل واچ ۵ هنوز از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری watchOS 8 پشتیبانی می‌کند و قادر است از ارتقاء اپ پیامرسان و دیگر اپ‌های برتر اپل‌ واچ بهره‌مند شود.

در این حالت ارتقاء به اپل واچ ۷ گرچه ضروری نیست اما خالی از لطف هم نخواهد بود. اسمارت‌واچ سری ۵ شما تا چند سال دیگر بروزرسانی‌‎های نرم‌افزاری watchOS را دریافت خواهد کرد.

اپل واچ ۷ در برابر اپل واچ ۴

دارندگان اپل واچ ۴ هم می‌توانند تا چند سال دیگر از بروزرسانی‌های سیستم‌عامل بهره‌مند باشند. اما از آنجایی که از عمر اسمارت‌واچ‌های سری ۴ سه سال می‌گذرد، ارتقاء به مدل جدیدتر مزیت‌های بیشتری در برخواهد داشت. مهم‌ترین این مزیت‌ها حالت همیشه روشن نمایشگر است که در مدل‌های قدیمی اپل واچ وجود نداشته و یکی از محبوب‌ترین نمایه‌های این اسمارت‌واچ از لحاظ ویژگی‌های راحتی‌بخش به شمار می‌رود.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است در خریداری اپل واچ ۷ به شما انگیزه دهد، ظرفیت ناکافی حافظه دستگاه است. سری ۴ اپل واچ تنها ۱۶ گیگ حافظه داخلی دارد، در حالی که سری ۷ با ۳۲ گیگ حافظه داخلی کار می‌کند. البته که دیگر بروزرسانی‌های سری ۵ و سری ۶ اپل واچ همچون پایش سطح اکسیژن خون، اعلان‌های صدادار و یک قطب‌نما نیز با داشتن اپل واچ ۷ در اختیارتان قرار می‎گیرد.

از آنجایی که اپل واچ ۴ به تدریج طرفداران خود را از دست می‌دهد، پیشنهاد می‌‌کنیم برای خریداری اپل واچ ۷ همین حالا ساعت هوشمند قدیمی خود را به عنوان کالای دست دوم به فروش بگذارید تا در پرداخت هزینه مدل جدید نیز کمی به شما کمک کند.

اپل واچ ۷ در برابر اپل واچ ۳

دلیل اینکه اپل هنوز اپل واچ ۳ را به فروش می‌رساند چیست؟ ما هم مطمئن نیستیم. اپل واچ ۳ گرچه جزء بهترین اسمارت‌واچ‌های ارزان‌قیمت برای پایش ساده ورزش به شمار می‎رود، اما با گذشت ۴ سال از تولدش با سخت‎افزارهایی بسیار قدیمی کار می‌کند. اگر شما صاحب این اپل واچ هستید، وقت آن رسیده که به سری ۷ فکر کنید.

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7

تفاوت‌های قابل توجهی میان اپل واچ ۳ و اپل واچ ۷ وجود دارند. پیش از هر چیز در مدل جدیدتر به پایش سطح اکسیژن خون و سیستم ثبت نوار قلب در کنار سیستم تشخیص سقوط و یک قطب نما دسترسی خواهید داشت. همچنین با داشتن اپل واچ ۷ می‌توانید از اتصال آیفون به اسمارت‌واچ خود بی‌نیاز شوید.

نمایشگر اپل واچ ۷ در مقایسه با سری ۳، ۵۰ درصد بزرگ‌‎تر است و همین به تنهایی یک تجربه کاملاً تازه‌ را در کار با مدل جدید برایتان رقم می‌زند. اگر اپل واچ ۳ شما سالم است و به خوبی کار می‌کند، می‌توانید با فروختن آن به عنوان یکی از بهترین اسمارت‌واچ‌های ارزان‌قیمت بخشی از هزینه خرید اپل واچ ۷ را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا