اخرین محصولات

مشخصات و بررسی سامسونگ galaxy watch 5

آیا نیازی به ارتقا ساعت به نسخه galaxy watch 5 داریم؟

گلکسی واچ ۵ با حسگری تازه برای سنجش دمای بدن، نمایشگر مقاوم‌تر در برابر خراشیدگی و باتری بادوام‌تر، عنوان بهترین ساعت هوشمند سامسونگ را از آن خود می‌کند.

نقاط قوت

  • طراحی اسپورت و در عین حال مناسب همه سلایق
  • نمایشگر مستحکم‌تر و مقاوم‌تر دربرابر خراشیدگی
  • سنسور اندازه‌گیری دمای بدن
  • باتری بادوام‌تر

نقاط ضعف

  • غیرقابل استفاده بودن حسگر دمای بدن تا اطلاع ثانوی

گلکسی واچ ۵ هرچند درمقایسه با گلکسی واچ ۴ چندان تغییری نکرده است، اما اضافه شدن چند نمایه پیشرفته آن را به انتخابی وسوسه‌برانگیز بدل کرده است.

سامسونگ گلکسی واچ ۵

عمر باتری گلکسی واچ ۵ تا ۱۰ ساعت طولانی‌تر شده و نمایشگر کریستال گلس آن حالا در برابر خراشیدگی دوام بیشتری پیدا کرده است. خمیدگی اطراف صفحه ساعت موجب راحتی بیشتر آن حول مچ دست و با پوشش سطح بیشتری از پوست بدن، موجب خوانش دقیق‌تر حسگرهای آن می‌شود.

سامسنگ گلکسی واچ ۵ از یک حسگر جدید بهره‌مند است که قادر به اندازه‌گیری دمای بدن می‌باشد. این حسگر هرچند هنوز قابل استفاده نیست، اما می‌تواند در پایش خواب نیز اطلاعات سودمندی را در اختیار کاربر و اپ‌های سلامتی طرف ثالث قرار دهد.

سامسونگ گلکسی واچ ۵ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند این کمپانی و در حال حاضر بهترین اسمارت‌واچ قابل انتخاب برای کاربران اندروید به شمار می‌رود.

گفتنی است که سامسونگ گلکسی واچ ۵ و سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو در برخی ویژگی‌های خاص تفاوت دارند. واچ ۵ پرو که قصد رقابت با بهترین اسمارت‌واچ‌های برند گارمین را دارد، با ۸۰ ساعت عمر باتری، طراحی فوق‌العاده بادوام و نمایه‌های مختص به فضای باز و خارج از منزل برای بسیاری از خریداران بی‌شک انتخابی ایدئال محسوب می‌شود. با این حال باید در نظر داشت که این ویژگی‌های افزوده موجب قیمت بالاتر واچ ۵ پرو در مقایسه با دیگر عضو خانواده خود شده‌اند.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های سامسونگ گلکسی واچ ۵ می‌پردازیم.

طراحی

اگر به یاد داشته باشید، گلکسی واچ ۴ سال گذشته با سروشکلی تازه در مقایسه با واچ ۳ وارد بازار شد و در عین ظاهری اسپرت که شباهت کمی هم به گلکسی واچ اکتیو ۲ داشت، با بدنه‌ای خوش‌تراش‌تر و اتصال آسان‌تر به بند ساعت، نظر خریداران را به خود جلب کرد. فرم ظاهری گلکسی واچ ۵ کماکان نسبتاً ورزشکارانه است، اما امکان تغییر ظاهر صفحه ساعت می‌تواند آن را با هر سبک و سلیقه‌ای جور کند.

سامسونگ گلکسی واچ ۵

در اینجا برخلاف گلکسی واچ ۴ (مدل کلاسیک) خبری از حاشیه صفحه قابل چرخش نیست. نبود این ویژگی که بسیاری را طرفدار گلکسی واچ ۴ کلاسیک کرده است، موجب نازک‌تر بودن گلکسی واچ ۵ شده است.

خمیدگی محل اتصال صفحه ساعت به بند، آن را در تماس بیشتر با سطح پوست قرار می‌دهد که موجب افزایش دقت در اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق سنسور ساعت می‌گردد. رتبه‌بندی IP68 نیز همچون مدل‌های قبلی این ساعت را دربرابر ورود آب مقاوم می‌سازد. شیشه نمایشگر گلکسی واچ ۵ از جنس کریستال یاقوت کبود بوده که آن را در مقایسه با مدل‌های پیش از خود تا ۶۰ درصد در برابر خراشیدگی مقاوم‌تر ساخته است.

گلکسی واچ ۵ در چهار رنگ نوک مدادی، نقره‌ای، آبی کبود (۴۴ میلی‌متر) و پینک گلد/طلایی صورتی (۴۰ میلی‌متر) عرضه شده است. این ساعت با بند سیلیکونی همراه است و دیگر بندهای عرضه‌شده توسط سامسونگ نیز برای آن قابل استفاده‌اند.

حسگر اندازه‌گیری دمای بدن

جالب‌توجه‌ترین قابلیت درونی تازه در گلکسی واچ ۵ حضور یک سنسور تحلیل دمای بدن است که به‌طور مجزا از سنسور ۳ در ۱ بیواکتیو (۳-in-1 BioActive) سامسونگ عمل می‌کند. سنسور بیواکتیو قادر به سنجش ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و تحلیل ترکیب بدنی است.

متأسفانه این حسگر در حال حاضر قابل استفاده نمی‌باشد اما سامسونگ وعده داده است در آینده‌ای نزدیک این نمایه‌ کنجکاوی‌برانگیز را در دسترس کاربران خواهد گذاشت.

پایش تناسب اندام و ورزش

گلکسی واچ ۴ از تمامی قابلیت‌های مورد انتظار برای پایش فعالیت‌های ورزشی بهره‌مند است. در گلکسی واچ ۵ نیز شاهد توانمندی مشابه‌ای هستیم که قادر است بر انواع فعالیت‌های ورزشی از قبیل دویدن، دوچرخه‌سواری و پیلاتس در کنار حرکات خاص‌تر نظارت داشته باشد و ضربان قلب، میزان کالری سوزانده‌شده و مدت زمان ورزش را اندازه‌گیری کند.

سامسونگ گلکسی واچ ۵

یکی از قابلیت‌های محبوب پایش ورزش در گلکسی واچ ۵، نظارت خودکار بر پیاده‌روی در کنار دیگر برخی از دیگر فعالیت‌هاست و این کار را ۱۰ دقیقه پس از شروع پیاده‌روی انجام می‌دهد. جمع‌آوری اطلاعات بدنی شما ۱۰ دقیقه پس از اتمام راه رفتن به‌طور خودکار متوقف می‌شود. در این میان قابلیت مکث خودکار نیز در زمانی که پشت چراغ عابر پیاده منتظر ایستاده‌اید، به دقیق‌تر بودن داده‌های جمع‌آوری‌شده کمک می‌کند.

استفاده از نمایه تحلیل ترکیب بدنی نیز در گلکسی واچ ۵ به سادگی امکان‌پذیر است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون نیز به مراجعه به پزشک، از تغییرات ترکیب بدنی خود با گذشت زمان اطلاع یابید.

پایش خواب

گلکسی واچ ۵ با ارتقاء سیستم پایش خواب خود حالا قادر است برنامه‌های عملی در تنظیم خواب را به کاربر ارائه دهد. پس از اینکه به مدت چند شب گلکسی واچ ۵ را در طول مدت خواب دور مچ خود داشته باشید، می‌توانید به تحلیل وضعیت خواب خود دسترسی پیدا کنید.

داده‌های مرتبط با مراحل مختلف خواب نیز در ساعت یا اسمارت‌فون سامسونگ شما قابل مشاهده‌اند. حسگر سنجش میزان اکسیژن خون همچنین وضعیت تنفسی شما را در خواب بررسی می‌کند. با این حال باید توجه داشت که استفاده از این سنسور از عمر باتری ساعت می‌کاهد. در ادامه بیشتر به این مطلب خواهیم پرداخت.

نرم‌افزار Wear OS

گلکسی واچ ۵ با نرم‌افزار Wear OS سامسونگ کار می‌کند که در حقیقت نرم‌افزار اسمارت‌واچ گوگل را در قلب خود دارد. با این حال اپ‌ها و منوهای سامسونگ چیزی است که در ظاهر به چشم می‌آید. این اسمارت‌واچ همچنین با دیگر دستگاه‌های سامسونگ که از اکوسیستم کاربری یکسانی برخوردارند، سازگاری دارد.

از بهترین ویژگی‌های سیستم‌عامل Wear OS 3 باید به حضور سرویس‌های گوگل از جمله جی‌میل و نقشه گوگل در کنار دیگر سرویس‌ها همچون دستیار صوتی گوگل اشاره کرد. همگی این سرویس‌ها در گوگل پیکسل واچ نیز حضور خواهند داشت، اما تا زمان عرضه آن به بازار باید گفت که گلکسی واچ ۵ به عنوان بهترین ساعت هوشمند اندروید شناخته می‌شود.

عمر باتری و شارژ

باتری گلکسی واچ ۵ در مقایسه با واچ ۴ تا ۱۵ درصد بزرگ‌تر شده است که عمر آن را به ۵۰ ساعت می‌رساند. در واقع عمر باتری این ساعت در مقایسه با مدل قبلی خود تا ۱۰ ساعت افزایش پیدا کرده است و تا بیش از دو روز شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند.

سامسونگ گلکسی واچ ۵

با این حال باید به این نکته توجه داشت که در صورت استفاده مداوم از پایش سطح اکسیژن خون یا قرار دادن نمایشگر در حالت همیشه روشن، عمر باتری به ۳۰ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

بنابر گفته سامسونگ، با ۸ دقیقه شارژ گلکسی واچ ۵ می‌توانید تا ۸ ساعت از پایش خواب استفاده کنید. همچنین  شارژ ساعت تا ۴۵ درصد تنها در ۳۰ دقیقه امکان‌پذیر است. از این رو انتظار می‌رود که شارژ کامل گلکسی واچ ۵ در مدت یک ساعت انجام پذیرد.

نتیجه‌گیری

سامسونگ با عرضه گلکسی واچ ۵ تعداد کمی از قابلیت‌های تازه را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. ویژگی‌های نوی این اسمارت‌واچ هرچند چشمگیر نیستند، اما پیشرفت‌های حاصل شده در مهم‌ترین حیطه‌ها یعنی پایش وضعیت سلامت و عمر باتری، مایه رضایت خریداران این محصول خواهد بود. حسگر اندازه‌گیری دمای بدن یکی از قابلیت‌های جالب این اسمارت‌واچ بوده که برای استفاده از آن باید منتظر بود.

ارزش خرید بالای گلکسی واچ ۵ با ظاهر جذاب و طراحی کارآمد خود خصوصاً در مقایسه با اپل واچ گران‌قیمت‌تر، یکی دیگر از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. گلکسی واچ و اپل واچ هرچند برای دو دسته متفاوت از کاربران با اکوسیستم‌های مختلف ساخته شده‌اند، اما به نظرمی‌رسد سامسونگ نیز در پیروی از کمپانی اپل سالانه با معرفی چند ویژگی ارتقاء‌یافته جزئی در اسمارت‌واچ تازه خود، قدم در مسیر اطمینان‌بخشی گذاشته است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا